NIEUWSBERICHT
Akoestiek

Akoestiek in de horeca

Akoestiek in de horeca

Geluidsniveau verlagen, meer spraakverstaanbaarheid?

Verbeter de akoestiek in de horeca gelegenheden!

Akoestiek in de horeca

Het onderwerp akoestiek krijgt steeds meer aandacht in de horeca. Mensen gaan vaak naar horeca gelegenheden voor ruste en ontspanning. Een hoog geluidsniveau en veel galm belemmeren dit. Akoestische verbetering zorgen onder andere voor:

  • Betere spraakverstaanbaarheid
  • Positief effect op de beleving van gasten
  • Gasten raken minder snel vermoeid

Voordelen van goede akoestiek in de horeca

In de horeca zitten veel mensen vaak dicht op elkaar en produceren ze gezamenlijk veel geluid. Bij slechte akoestiek zal dit hinderlijke galm en oncomfortabele geluidsniveaus tot gevolg hebben. Het plaatsen van akoestische oplossingen kan onder andere de volgende voordelen opleveren:

  • Laag geluidsniveau

Door de akoestiek te verbeteren hoeven mensen niet hun stem te verheffen en/of tegen elkaar te schreven, wat het geluidsniveau aanzienlijk verminderd.

  • Betere spraakverstaanbaarheid

Klanten kunnen ook over langere afstanden beter begrepen worden. Mensen kunnen met elkaar praten in plaats van te hoeven schreeuwen.

  • Minder weerkaatsing

Door de zogenoemde weerkaatsing in een café of restaurant te verminderen, wordt de geluidsbeleving aangenamer en klinkt het minder hol in de kamer.

  • Betere beoordelingen.

Klanten klagen steeds vaker over restaurants met een slechte akoestiek. Een goede akoestiek leidt tot meer plezier en dus betere beoordelingen.

Akoestiek restaurant verbeteren

In restaurants speelt akoestiek een ontzettend belangrijke rol. Bij een goede akoestiek verstaan mensen elkaar beter en hoeven ze niet hun stem te verheffen. Gasten raken minder vermoeid en kunnen zich beter concentreren op het gesprek. Ook wordt het algehele geluidsniveau lager en ontstaat er dus meer “rust” in de tent. Akoestische verbeteringen leiden tot:

  • Betere spraakverstaanbaarheid
  • Lagere geluidsniveaus
  • Minder galm
  • Betere recensies

Akoestiek hotel verbeteren

In hotels spelen verschillende geluidsproblemen een rol. Bouwkundig is het zeer belangrijk om te zorgen voor een goede geluidsisolatie tussen kamers. Op deze manier voorkomt u overdracht van geluid tussen gasten onderling. Daarnaast is ook het akoestisch klimaat binnenin de ruimten belangrijk. Dat geldt met name voor de algemene ruimten zoals gangen, trappenhuizen, vergaderruimten, receptie en het restaurant.

  • Betere spraakverstaanbaarheid
  • Minder galm
  • Meer rust en concentratie

Akoestiek café verbeteren

In een café is een goede akoestiek zeer belangrijk om elkaar goed te verstaan. Door de akoestiek te verbeteren hoeven klanten hun stem minder te verheffen waardoor het geluidsniveau in de ruimte bij drukte sterk afneemt. Een gesprek voeren kost minder energie waardoor klanten zich prettiger voelen in het café.

  • Betere verstaanbaarheid
  • Lagere geluidsniveaus
  • Minder galm

Verbeter de akoestiek in de horeca

In de horeca speelt akoestiek een ontzettend belangrijke rol. Slechte recensies en ervaringen van gasten hebben een negatieve invloed op de klandizie. Wanneer de akoestiek in een restaurant slecht is, beïnvloedt dit de ervaringen en beleving van de gasten.

Impact heeft een uitgebreid scala akoestische en tegelijkertijd esthetische oplossingen om slechte akoestiek in een café, restaurant of hotel tegen te gaan. Hier vallen zowel akoestische wandoplossingen als plafonoplossingen onder.

Posted on:

in

Akoestiek

category

The Blog